Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Η Παιδεία   - από GEOR Pap


  Στην εφιαλτική κοινωνία του Όργουελ, όταν έγραφε το 1984, υπήρχε μια ειδική υπηρεσία με μια μόνη αποστολή. Τη δημιουργία ενός νέου λεξικού το οποίο θα ήταν το μικρότερο σε όγκο μιας και τα διοικητικά στελέχη που είχαν την επιμέλειά του αφαιρούσαν λέξεις και έννοιες. Η Θεωρία ήταν πολύ απλή. Αν κάποιος δεν διδαχτεί την λέξη "ελευθερία" δεν θα αγωνισθεί ποτέ γιαυτή.

  Φυσικά εμείς ώς Έλληνες δεν περιμένουμε τον Όργουελ για να μάθουμε την μεγάλη αυτή αλήθεια. Μια ματιά στην Αρχαία Ελληνική ιστορία αρκεί για να καταλάβουμε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλο βάρος στην εκπαίδευση και τη γνώση. Μεγάλοι φιλόσοφοι και διδάσκαλοι είναι πίσω απο κάθε στρατηγό, κάθε πολιτικό και ηγετική φυσιογνωμία με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα εκείνο του Αριστοτέλη και του Μ. Αλεξάνδρου.

  Για να εμβανθύνουμε ακόμα περισσότερο, οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν την άποψη της σφαιρικής παιδείας που περιελάμβανε απο τις εφαρμοσμένες επιστήμες μέχρι την φιλοσοφία και τη μουσική. Η μετεξέλιξη των επιστημών και η αφαίρεση της φιλοσοφίας απο την επιστήμη στα πλαίσια της εξειδίκευσης μόνο κακό έφερε μιας και καμία σημαντική ανακάλυψη δεν έχει συμβεί στο τομέα των μαθηματικών ή της Φυσικής, φαινόμενο που αντανακλά στην σημερινή εποχή με την διαφαινόμενη ενεργειακή ανεπάρκεια. Τώρα οι επιστήμονες ξαναγυρίζουν στο Δημόκριτο και το Πλάτωνα για τα μαθηματικά. Ακόμα και στις κοινωνινές επιστήμες οπως για παράδειγμα στη Ψυχολογία, εκεί που ο Φρούντ απέτυχε να δώσει απαντήσεις, όλοι οι ιατροί στρέφονται στο Σωκράτη.

  Ξαφνικά τα μεγάλα επιτεύματα (αεροπλάνα, κατάκτηση του διαστήματος κτλ) δεν είναι και τόσο φανταχτερά όσο παρουσιάζονταν μιας και ήταν απλές εφαρμογές των μαθηματικών και της φυσικής που ήδη γνωρίζουμε.
Σε αυτό το περιβάλλον αντιλαμβανόμαστε ότι η Παιδεία είναι το μεγάλο όπλο . Είναι αυτό που καθορίζει τις τύχες όλων.
Εμείς, αυτή τη χρονική συγκυρία δεν έχουμε σταθεί στο ύψος των περιστάσεων σαν Έλληνες με τόσο σημαντική κληρονομιά.

  Εδώ και πάνω απο 40 χρόνια η Παιδεία στην Ελλάδα φθίνει. Δεν είναι μόνο η κατάργηση του πολυτονικού και οι διαρκείς αποσύρσεις/αναπροσαρμογών βιβλίων απο το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, αυτά απλώς κατέστησαν την νέα γενιά αγράμματη και χωρίς επαφή με το γραπτό λόγο.
  Μιλάμε για πραγματικό αφελληνισμό και αποδόμηση των παιδικών και εφηβικών συνειδήσεων προκειμένου να δημιουργηθούν πολίτες χωρίς αίσθηση του Έθνους τους, χωρίς επαφή μα το ιστορικό τους παρελθόν και την ιστορία τους. Ας μην υπάρχει καμμία αμφιβολία. Σε όλους τους λαούς εφαρμόζεται η ίδια τακτική. Ο νέος Μεσαίωνας (εργατικός και πολιτικός) θέλει τους πολίτες "καταρτισμένους" αλλά σε καμμία περίπτωση "μορφωμένους".

  Στην Ελλάδα όμως αυτό "πονάει" ακόμα περισσότερο. Η Ελληνική παιδεία δεν είναι μια απλή μετάδοση γνώσεων. Είναι πνεύμα, είναι φώς, είναι καλλιέργεια. Είναι ακριβώς ότι πρέπει να έχει ένας μορφωμένος άνθρωπος προκειμένου να μην καταδυναστεύσει αυτούς που δεν είναι μορφωμένοι και γιαυτό είναι απαραίτητη σε έναν πολιτικό ή στρατιωτικό ηγέτη προκειμένου να μεγαλουργήσει. Αλήθεια, πόσοι απο τους πολιτικούς και τους γόνους τους έχουν τα χαρακτηριστικά αύτά; Μήπως γιαυτό η Ελλάς έχει σταματήσει να μεγαλουργεί;
  Ακούμε ολοένα και περισσότερο απο τις τηλεοράσεις να ομιλούν οι "τεχνοκράτες", οι "ειδικοί", τα Golden Boys και ίσως πρέπει να απορούμε πως οι λαοί έχουν αφεθεί στα χέρια αυτών που γνωρίζουν μόνο τα νούμερα και ένα μέρος μόνο της ερμηνείας τους.

  Αναζητούμε λύσεις σε μια κοινωνία που ακροβατεί σε μια οικονομική κρίση που δεν θα φύγει εύκολα. Τα εθνικά θέματα πηγαίνουν απο το κακό στο χειρότερο μιας και τα γειτονικά "όρνια"μύρισαν το αίμα της Ελλάδας που αργοπεθαίνει απο το καρκίνο του εγωισμού, του ωχαδελφισμού και της οκνηρίας μας και πλησιάζουν.

  Η λύση πρέπει να έλθει αρχικά απο τη παιδεία. Δεν είναι τυχαίο ότι οι γνωστοί μας "άσπονδοι" φίλοι διείσδυσαν πρώτα στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Εκεί ξεκίνησε η αποδόμηση του Έθνους και εκεί θα τελειώσει.



▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

HTML ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ προς το άρθρο για Σελίδες, Sites, Blogs (ανοίγει σε νέο παράθυρο)
►     <a href="http://o-anavdos.blogspot.com/2010/02/i-paideia_07.html#i-paideia" target="_blank">Η Παιδεία</a>     ◄

HTML ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ προς το άρθρο για Σχόλια στα blogs, /wordpress φόρουμ, Σχόλια σε Σελίδες γενικώς
►     <a href="http://o-anavdos.blogspot.com/2010/02/i-paideia_07.html#i-paideia">Η Παιδεία</a>     ◄

BB-Code ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ προς το άρθρο για κανονικά Φόρουμ (όχι /wordpress, βλ html)
►     [url=http://o-anavdos.blogspot.com/2010/02/i-paideia_07.html#i-paideia]Η Παιδεία[/url]     ◄

Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ του άρθρου για σύνδεσμο σε Mails, ή σελίδες τύπου facebook
►     "Η Παιδεία"   ► http://o-anavdos.blogspot.com/2010/02/i-paideia_07.html#i-paideia     ◄






______________________________________________________________________________
XXXXXX
XXXXXX
Δημόσιο Βήμα "ο Τοίχος"
Οι αρθρογράφοι σε παρένθεση είναι δικές μας επιλογές. Οι εκτός παρένθεσης είναι όσοι στέλνουν κείμενα τους.
Αναρτάμε τα κείμενα που στέλνετε, το λιγότερο, ανα 1 ημέρα.
Φυσικά, σε ειδικές περιπτώσεις γίνεται άμεσα. Για να στείλετε το κείμενο σας
Αρχείο αναρτήσεων στο Δημόσιο Βήμα
_________________________________________________________________________________________________
Για προβλήματα του blog (εκτός υδραυλικών), προτάσεις βελτίωσης →