Κατά σύμπτωση, συμμετέχοντας χτες στα σχόλια στο blog, για άλλο θέμα, έκανα αυτή την ερώτηση που πάει γάντι:
Στο τελικό αποτέλεσμα, σε τι διαφέρει ένας Πρωθυπουργός στην Δημοκρατία από Δικτάτορα; Μια εκλεγμένη Κυβέρνηση από Χούντα;
Ένα αυτό. Kαι συνεχίζω:
2-3 μέρες πριν, σε ένα φόρουμ πολιτικού, κουβέντα στην κουβέντα ανακινήθηκε πάλι των θέμα των bloggers και της ανωνυμίας τους. Παραθέτω το σημαντικότερο σημείο από τα δικά μου σχόλια:
Εσείς οι πολιτικοί κάνατε ήδη το πρώτο έγκλημα στο θέμα.
Βαφτίζετε σιωπηρά "μπλόγκερς" τους δημοσιογράφους στο δίκτυο, ακριβώς για να τους εξυπηρετήσετε και στην συνέχεια να έχετε την υποστήριξη τους. Στο τέλος σας κάνουν άνω-κάτω με τις συμμαχίες και τις διαπλοκές τους, και φωνάζετε για την "ανωνυμία των μπλογκερς".
[...]
Οι πολιτικοί ούτε μια φορά δεν είπαν την λέξη "μπλόγκερ" και εννοούσαν οποιονδήποτε εκτός από δημοσιογράφο που γράφει στο ιντερνετ. Ποτέ.
Η απάντηση του πολιτικού; Καταρχήν, στην ουσία καμία. Δευτερευόντως από αυτά που απάντησε σε μένα ρητορικά κατάλαβα, ενώ δεν είναι στο κυβερνών κόμμα, ότι δρομολογούνται σημαντικές εξελίξεις που ως τέτοιες συμπαρασύρουν και τέτοια θέματα. Τι εξελίξεις; Τον τίτλο* στο άρθρο τον δανείστηκα από άρθρο εφημερίδας που θα βρείτε στο "υλικό" στο τέλος. Μετά και το νέο υλικό, λοιπόν, η δική μου εκτίμηση είναι αυτή:
Οι πολιτικοί εδώ στοχεύουν σε δύο άξονες. Την φίμωση των πραγματικών bloggers δλδ των ιδιωτών, αφενός και αφετέρου, τον έλεγχο του δικτύου μέσω των δημοσιογράφων, όπως γίνεται ήδη για την κοινή γνώμη εκτός δικτύου.
Οι κανονικοί bloggers εμείς, ή οι δημοσιογράφοι που δεν υποκύπτουν, αν υπάρχουν και τέτοιοι, θα έχουμε δεθεί κανονικότατα, ΩΣΤΕ, να μην κουνιέται φύλλο έξω από τον χώρο που θα ελέγχουν τα κόμματα, δλδ τους ελεγχόμενους δημοσιογράφους στο δίκτυο, δλδ όπως ήδη γίνεται εκτός δικτύου. Διότι απλοί και ανένταχτοι bloggers σημαίνει «κοινή γνώμη» και αυτή δεν είναι επιθυμητό από τους πολιτικούς να έχει φωνή και να βγαίνει από την κοινωνία και προς την κοινωνία, με τέτοια μαζικότητα με τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες.
Οι δημοσιογράφοι-«μπλογκερς», οι ενταγμένοι, οι ελεγχόμενοι, με τη στήριξη που απολαμβάνουν από την διαπλοκή τους θα συνεχίσουν να κάνουν τα δικά τους (και βρισίδια, και λάσπες, και προπαγάνδες, και όλα τα γνωστά) ασχέτως νέων ή παλιών νόμων, και θα εμφανίζουν στο δίκτυο την τεχνητή «κοινή γνώμη», την κατασκευασμένη, όπως αυτή που ήδη μας σερβίρουν εκτός δικτύου.
Αυτή είναι, ξαναλέω, η δική μου εκτίμηση.
Εδώ να βάλουμε κάτι ακόμη. Σφήνα.
Πέραν αυτών, του βασικού πλαισίου, ενδεχομένως εξυπηρετούνται και άλλα θέματα, αλλά ο ορίζοντας δεν είναι σαφής ακόμη. Πχ ίσως να εξυπηρετεί και την περαιτέρω προσέγγιση Ισραήλ-Ελλάδας με πρώτη κορυφή τα των υδρογονανθράκων (πετρέλαια κλπ). Τα περί "κλασσικής εύνοιας σε αδερφές, μετανάστες, εβραίους" που σέρνονται στην blogo-πιάτσα τα ακούω βερεσέ. Θα δείξει.
Αυτό το «εχθροπάθεια», καινοφανής όρος στο υπό "διαβούλευση" νομοσχέδιο και ενδεχόμενο αποτύπωμα Καστανίδειας λεξη-πλοκής*, ίσως να αποκαλύπτει την ανάγκη να καλυφθεί αντίστοιχο «αίτημα» κάποιας πλευράς. Για το οποίο έπρεπε να βρεθεί ένας όρος που να μην είναι από τους συνήθεις (πχ ξενοφοβία, ή ρατσισμός) και ερεθίσει επικίνδυνα τους ήδη «στο αμήν» ευρισκόμενους Έλληνες με όσους χαρακτηρισμούς τους σέρνουν πατόκορφα εδώ και μήνες (χρόνια) συγκεκριμένες πελατειακές πτυχές του πολιτικού μας σκηνικού για να εξυπηρετήσουν οποιονδήποτε εκτός από αυτόν τον λαό και την χώρα.
Μέχρι και ο Πρωθυπουργός, ο εκλεγμένος Πρωθυπουργός, μας είπε «ξενοφοβικούς». Τι λες ρε παλικάρι. Αυτά στο σαλόνι του σπιτιού σου! Στην καρέκλα που πατάς είσαι εργολάβος μας, δεν σε βάλαμε ούτε να αποφασίσεις εσύ τι είμαστε εμείς, ούτε να μας επιβάλεις «το σωστό» ερήμην μας, ούτε να μας κουβεντιάζεις με όποιον ξένο βρεις μπροστά σου. Ελληνοφοβικέ.
«Εχθροπάθεια» λοιπόν. Θα δούμε η ανάγκη εξυπηρέτησης ποιου αιτήματος (εγώ λέω: Ισραηλινού, είναι πρώιμο να αναλύσουμε αν όντως συμβαίνει και τι ωφελούμαστε) έφτιαξε αυτόν τον νέο όρο και δεν αρκούσαν οι υπάρχοντες.
Εν πάση περιπτώσει, το πιο ορατό σε εμάς τώρα είναι ταυτόχρονα και το θεσμικά κρίσιμο. Ο έλεγχος της νέας δυνατότητας στην φωνή της κοινής γνώμης.
Για να δούμε, η ΕΕ και οι συναγελαζόμενοι «προοδευτικάριοι» που διαγκωνίζονταν για τα «ανθρωπιστικά» και τα «δικαιώματα» στο ποιος θα πρωτοπεί τον κοσμάκη «ρατσιστές» και «ξενοφοβικούς», θα κάνουν το ίδιο και τώρα υπέρ της ελεύθερης φωνής της κοινής γνώμης;
Αν όλοι εμείς που φωνάζουμε τόσο καιρό για ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα πίσω από τα λόγια τα φτερωτά τα μεγάλα έχουμε δίκιο, τότε, «αίφνης» θα δείτε την ΕΕ και την «Δικαιοσύνη» και την «κοινή γνώμη» των γνωστών καναλιών να σφυράνε προς τον ουρανό κλέφτικα. Γιατί;
Γιατί εξαρχής ούτε τα δικαιώματα των ανθρώπων, ούτε ο «ανθρωπισμός», ούτε η «αναθεώρηση της ιστορίας» τους ενδιέφεραν, αλλά η επιλεκτική χρήση τους για την χειραγώγηση μας, του λαού, και κατα περίπτωση.
Για να δούμε λοιπόν τι θα γίνει.
Yλικό:
-- Δεξί X-Trem(i)
-- α-εργώδες
-- www.olympia.gr
-- ΤΟ ΛΗΜΕΡΙ
-- opengov.gr- "Ρατσισμός και ξενοφοβία"
________________________
Ανανέωση 28 Φεβ 2011 :
- -
Πίσω ↑ update πρωί-πρωί - Αλλάξαμε τον αρχικό τίτλο από [«Εχθροπάθεια» κατά ΜΜΕ και bloggers] με το πετυχημένο: [«Εχθροπάθεια» και στα μούτρα τους!]. Η αρχική έμπνευση στο δίκτυο γενικά, όπως φαίνεται και από τις ώρες αναρτήσεων, ήταν της Χρυσάνθης.
- -
Πίσω ↑ update 10:30 - Τζίφος η μαντεψιά μου περί πατρότητας του όρου από τον Καστανίδη. Ο όρος "εχθροπάθεια" υπάρχει. Αλλά με άλλη έννοια: "εχθροπάθεια κατά της πολιτειακής εξουσίας", και πιθανόν αφορά μόνο τους "θρησκευτικούς λειτουργούς". Έτσι δεν αναιρείται ακόμη αυτό που σκέφτομαι: "ίσως να αποκαλύπτει την ανάγκη να καλυφθεί αντίστοιχο «αίτημα» κάποιας πλευράς" γιατί τώρα τον χρησιμοποιούν επί πάντων και για όλες τις περιπτώσεις.
Τουλάχιστον έτσι καταλαβαίνει κανείς από αυτό το παλιό δημοσίευμα στις 29/08/2001 -"Τρεις συνταγματολόγοι αποστομώνουν τον Χριστόδουλο", όπου ατενίζουμε και πάλι τον γνωστό Αλιβιζάτο.
Βρήκα την πληροφορία περί "εχθροπάθειας" στα σχόλια του "α-εργώδες"
________________________
Ανανέωση 02 Μαρ 2011 :
- -
update 14:30 - Έχω βαρεθεί από καιρό να συμμετέχω στο opengov. Βαρέθηκα το να λέμε διάφορα εκεί και να πίπτουν απλά ως βότσαλα σε... λίμνη αέρα. Έτσι και αλλιώς το εκάστοτε παρασκήνιο, ή σκοπιμότητα, που φέρνει το κάθε νομοσχέδιο έχει ήδη αποφασίσει για εμάς χωρίς εμάς, γιατί να τους νομιμοποιούμε κιόλας;
Έτσι, παραθέτω τουλάχιστον ένα μήνυμα που βρήκα και μου άρεσε.
Μόνιμος Σύνδεσμος του σχολίου στο opengov
Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 26 Φεβρουαρίου 2011, 14:01
Κύριοι νομοθέτες, πραγματικά αναρωτιέμαι αν σκοπεύετε να μας βάλετε όλους (εκτός των πολιτικών βεβαίως βεβαίως) φυλακή, ή απλά σκοπεύετε να γεμίσετε τα ταμεία του κράτους με ζεστό χρημα από πρόστιμα. Άραγε θα μπορώ να ανήκω σε σύλλογο Ποντίων ή Αρμενίων όπου αναπόφευκτα μιλάνε για την γενοκτονία τους από τους Τούρκους ή κινδυνεύω με φυλάκιση γιατί καλλιεργώ εχθροπάθεια ενάντια στους Τούρκους!
Άραγε τα δελτία των ΜΜΕ θα μπορούν να μιλάνε για τις τουρκικές παραβιάσεις ή θα δημιουργούν εχθροπάθεια; Άραγε θα μπορώ να γράψω σε μια ιστοσελίδα οτι με λήστεψαν αλλοδαποί ή θα δημιουργήσω εχθροπάθεια; Άραγε θα μπορώ να μιλάω για τα εγλήματα των Ισραηλινών ενάντια στους σκλαβωμένουν Παλαιστίνιους, ή θα μου απαγορευθεί για να μη δημιουργήσω εχθροπάθεια στους Εβραίους;
Άραγε θα μπορώ να ανεβάσω την Ελληνική σημαία στις 25 Μαρτίου ή θα δημιουργήσω εχθροπάθεια ενάντια στους Τούρκους; Άραγε θα μπορώ να μιλήσω ενάντια στην κλειτοριδεκτομή ή θα δημιουργήσω εχθροπάθεια ενάντια στους Ισλαμιστές; Άραγε θα μπορώ να μιλήσω για τα εγκλήματα των Αμερικανικών κυβερνήσεων ή θα δημιουργήσω εχθροπάθεια ενάντια στους Αμέρικάνους; Άραγε θα μπορώ να πω ανέκδοτα για πόντιους ή θα δημιουργήσω εχθροπάθεια στους Πόντιους; Άραγε θα μπορώ να γράψω ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Έλληνας ή θα δημιουργήσω εχθροπάθεια στους Σλαβομακεδόνες;
Καταλαβαίνω οτι προσπαθείτε να κάνετε τους Ελληνες να ανεχτούν έστω και δια της βίας τους πάρα πολλούς ξένους (μέχρι και ο ΟΗΕ το αναγνωρίζει αυτό μιλώντας για ανθρωπιστική τραγωδία στην Ελλάδα), αλλά αυτά είναι υπερβολές. Έχετε υπόψη σας ότι ο κόσμος από αντίδραση στρέφεται όλο και πιο εθνικιστικά. Ουσιαστικά εκκολάπτετε το αυγό του φιδιού ενώ προσπαθείτε να κάνετε το αντίθετο. Η καταπίεση φέρνει αντίδραση, και από τον πιο φιλόξενο λαό θα μας κάνετε χειρότερους και από Ναζί. Ετοιμαστείτε να κτίσετε πολλές φυλακές γιατί δεν θα χωρέσει όλος αυτός ο κόσμος που εμπίπτει στα κριτήρια του νομοθετήματος.
Ω τι ειρωνία, ήδη έχουν αρχίσει να κλείνουν τα σχολεία...άρα σύντομα θα αρχίσουν να ανοίγουν οι φυλακές... Τώρα που το ξανασκέφτομαι, αυτό το νομοθέτημα είναι πραγματικά διάτρητο και θα καταπέσει τόσο γρήγορα που ουσιαστικά θα ζημιώσει την εικόνα του νομοθέτη. Βασικά ήδη τον έχει ζημιώσει.
- -
update 14:40 - Πολύ περιεκτική και σοφή εικόνα. Την πήραμε από: ΤΟ ΛΗΜΕΡΙ
|
ΚΥΡΙΕ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ... |
---------------------------------------------------------------------
Παλιά χειρονομία, δεν ξέρω πως, της Κριστίν Λαγκάρντ. Ταιριάζει στην περίσταση. |
▼ 14 σχόλια στο
Κι εκεί που λες ότι δεν έχει παρακάτω, υπάρχει κι άλλη άβυσσσος! Αλλά τίποτα δεν εκπλήσσει πλέον και όλα είναι δυνατά! Η ελευθερία και η δημοκρατία μάς έχουν αφήσει χρόνους καιρό τώρα!
"Εχθροπάθεια" και στα μούτρα τους, λοιπόν!
"Εχθροπάθεια" και στα μούτρα τους!
Να το κάνουμε σύνθημα.
Ήδη έγινε μάλλον. Το enomenoiblogers.blogspot ανέβασε το άρθρο του αναυδου με τίτλο την ατάκα της Χρυσάνθης!
Κωνσταντίνος
Δηλώνω ευτυχισμένος.
Ακριβώς αυτά γράφω ανέκαθεν, οτι blogging σημαίνει οτιδήποτε αλλά σίγουρα ένα πράγμα, «ενεργή κοινωνία».
Πήγα και το είδα, πράγματι το αναδημοσίευσε το enomenoiblogers σε αυτό το στυλ, το δικό μου άρθρο με τίτλο την ατάκα της Χρυσάνθης. ΑΥΤΟΣ ο συνδυασμός, άποψη, ζύμωση/ανακάτεμα, αναμετάδοση, σημαίνει ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που η όποια εξουσία θέλει να αποφύγει είτε είναι ο Στάλιν, είτε ο Παπαδόπουλος, είτε ο Ρούσβελτ, είτε ο Δαλάι Λάμα.
Προσέξτε. Δεν απασχολεί την εξουσία μια εξέγερση ή ένα κίνημα, κυρίως. Κυρίως την απασχολεί σε ότι συμβεί (όπως και να λέγεται αυτό) αν θα είναι αυτή μέσα σε αυτό ή όχι.
Θα μου πείτε «και τι θα γίνει; όλες οι εξουσίες είναι κακές και πρέπει να τις διώξουμε; χρειαζόμαστε μια εξουσία για να κάνει την κοινή διαχείριση».
Ω μα ναι, την χρειαζόμαστε!
Το θέμα δεν είναι να μην υπάρχει εξουσία. Αλλά ποιος έχει την εξουσία, πως την πήρε, και αν ως εξουσία εμποδίζει αυτούς που του ανέθεσαν την εξουσία, εδώ την κοινωνία, να συσκέπτονται να διαβουλεύονται να τον ελέγχουν να πληροφορούνται για τα έργα του. Και εν τέλει το θέμα είναι αν αυτός που έχει την εξουσία εμποδίζει να γνωρίζουν την καταλληλότητα του ή όχι.
Για αυτό και: «Εχθροπάθεια» και στα μούτρα τους!
Σαν ιδέα ατάκας στο δίκτυο, μοιάζει να έχει προηγηθεί το σχόλιο της Χρυσάνθης. Πιστεύω θα μας πει και η ίδια.
milame gia xounta! entelws xounta!
Ο διασυρμός των Ελλήνων από δικούς τους πολιτικούς θα εμπίπτει στην εχθροπάθεια;
Ο διασυρμός της χώρας από πολιτικούς της ηγέτες θα δικάζεται για εχθροπάθεια;
@Παναγιωτίδης
Ο χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως ξενοφοβικών από πρόσωπα που ορίσθηκαν να τους υπηρετούν;
Η "εχθροπαθής" δράση ΜΚΟ εναντίον της χώρας;
αναυδε
και εχθροπαθης δραση των ΜΚΟ σκετο -να πεις- μεσα θα εισαι
sas kovo oloys gia morfomenoys alla na sas po kati
eimai agrotis +apo mikros ema8a mesa sti zoi oti den yparxoyn polites oyte politevmata
oloi masane +o ka8enas soy lei +apo mia istoria.esy prepi na les ka8e fora nai se pistevo +na xonese
oti +na lete eseis oti +na lene i efimerides oti +na lene ta kanalia apla eine asxeta
Το ότι το σχόλιό μου θα γινόταν ατάκα, δε θα μπορούσα να το φανταστώ! Χαίρομαι πολύ γι' αυτό και είναι γοητευτικό πραγματικά!
Ως προς αυτό που λέει ο τελευταίος Ανώνυμος έχει δίκιο. Ωστόσο, δεν μπορούμε να λέμε ότι αυτή είναι η μοίρα μας και αυτή θα ακολουθήσουμε! Το θέμα είναι να αφήσουμε το στίγμα μας και να πούμε ότι κάτι διαφορετικό πέρασε από εκείνη την Ελλάδα του 2011...
# 8 Ανώνυμος
ΝΑΙ!
# 9 Ανώνυμος
@Χρυσάνθη
Τελικά, πολλά πράγματα του σήμερα μου θυμίζουν συχνά το "Κατά Συνθήκην Ψεύδη" του Μαξ Νορντάου, γραμμένο το 1883, αλλά δεν έχω αντικειμενική άποψη για το τι γίνεται πραγματικά γύρω μας (στην πολιτική). Θα έπρεπε να είμαι και πολιτικός, και αρχηγός κόμματος, και πρωθυπουργός, και ανώτερος σε μυστικές υπηρεσίες, και να τα έχω γίνει όλα αυτά σε μεγαλύτερα κράτη επίσης, για την ευρύτητα της άποψης. Έτσι, όλοι μας ξέρουμε αντικειμενικά μόνο το περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε άμεσα, συμπεραίνουμε εξ όψεως για τα υπόλοιπα, και μελετάμε ότι άλλο μπορούμε αναγκαστικά εξ αποστάσεως. Το ίδιο περίπου, μην νομίζετε, κάνει ακόμη και ένας πολιτικός ή γεωστρατηγικός αναλυτής.
Εκείνο, λοιπόν, που ξέρω με βεβαιότητα είναι οτι άσχετα από θεωρίες "από άμβωνος" ή "μπαλκόνια", άσχετα από τα λεγόμενα στα βιβλία, στις εφημερίδες, στα κανάλια, η ζωή είναι τελείως διαφορετική. Πράγματι, ο "αγρότης" έχει ένα μεγάλο δίκιο.
Κάνουμε όλοι σαν να παθαίνουμε αμνησία, ανάμεσα στο βίωμα στον δρόμο, στην καθημερινή ζωή, και την στιγμή που θα μιλήσουμε ή θα γράψουμε για κάτι.
Στην μεν περίπτωση είναι η πράξη, στην δε είναι η πτερώεσα θεωρία την οποία όλοι συζητάμε σαν υπνωτισμένοι και με αμνησία. Λες και δεν πληρώσαμε πριν λίγο τον «πάτερ» για την κηδεία, ή τον γιατρό για την εγχείρηση, που είναι καθημερινότατη γενικευμένη πρακτική, και καθόλου «δεν είναι όλοι έτσι μην τους αδικούμε». Τεσπα.
Παρόλαυτα, νοιαζόμαστε, αγαπάμε, και ενδιαφερόμαστε για την βελτίωση της κοινωνίας της οποίας είμαστε μέλη. Ενδιαφερόμαστε εμείς, υποθέτω και ο παπάς, και ο γιατρός. Υποθέτω οτι ο γιατρός (ή ο έφορος) δεν πάνε σπίτια τους μετά και λένε: «παιδί μου, κοίτα να μεγαλώσεις, να γίνεις σαν και μένα, να τους έχεις όλους στην ανάγκη και να τους τα παίρνεις». Κάτι μου λέει ότι δεν κάνουν κάτι τέτοιο, πολλοί από αυτούς μάλιστα ίσως και να διδάσκουν τα παιδιά τους περί του αντιθέτου. Μπέρδεμα. Δεν ξέρω.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου όπως και με το σχόλιο του "Ανωνύμου". Απόλυτα! Όπως επίσης θεωρώ ότι είμαστε κι εμείς μέρος του "προβλήματος". Και ίσως να μην εξαιρώ και τον εαυτό μου από όλο αυτό. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι να το αλλάξουμε!
Επίσης, ναι, τα μεγάλα λόγια από τον καναπέ, τα σχόλια στα blogs και οι απόψεις που λέμε μεταξύ μας είναι καλά. Αλλά αν δεν προχωρήσουμε στην πράξη είμαστε άξιοι της τύχης μας! Είναι άραγε θεμιτό να αναγνωρίζουμε το πρόβλημα χωρίς να δίνουμε βάση στην αντιμετώπισή του; Και ποιο το όφελος εν τέλει; Τα μεγάλα λόγια πάντα να φοβόμαστε. Οι πράξεις μας είναι αυτές που λένε τα πάντα!
Αυτά πιστεύω και συγγνώμη αν σας κούρασα!
Α! Και καλό μήνα σε όλους!
Καλό μήνα Χρυσάνθη!
Δημοσίευση σχολίου